Thursday, January 18, 2018

✈️ # Jadikan jalan anda ke syurga #✈️


🧀💫🏸🎋🌈⭐️🩳🥞💗✌️🍌🦋💚✨️💝🌟💜🏜🏕

             # Jadikan jalan anda ke syurga #

🍕🌻⛵️💫💗🐳🥞🩳💜🏖🍞✈️💝🎋🌻💚🍺🍂♥️



                 Mana-mana orang, siapa tertanya-tanya jika ada jika anda ingin ke syurga?  jawap
annya mestilah "Ya". Tetapi kebanyakan orang tidak tahu bagaimana untuk pergi ke syurga.  Mungkin kita boleh mengambil beberapa penga
jaran penting daripada kesaksian sesetengah orang yang hampir mati.
🍌🫒💚🍮💜💝

                  Mereka telah menggantung animasi untuk melihat dengan jelas bagaimana keadaan jiwa selepas kematian.  Ada yang sibuk dengan telefon tanpa henti, ada yang sibuk mengira wang tidak kira penderitaan orang lain, ada perjudian,🍆✌️🩳⛵️🍄🦋

                 Tiada siapa yang mabuk dengan botol kosong di tangannya, malah sibuk dengan men
yuntik dadah ke lengannya.  Jiwa yang keliha
tan seperti ini ialah mereka yang mati sebelum mereka boleh bertaubat.
💗🥞⛵️🎋✈️⭐️

                  Begitu juga dengan keyakinan yang secara semula jadi berkait rapat dengan perka
ra yang telah kami lakukan semasa anda masih hidup!✈️🫑🩳💦🌟🍨

                  Kewujudan neraka dan syurga, semua
nya berpunca daripada kita manusia.  Tidak akan ada neraka jika tidak ada manusia yang berdosa, begitu juga tidak akan ada syurga jika tidak ada usaha daripada manusia itu sendiri sepanjang hidup untuk berusaha masuk syurga.💝⛵️🍕🍮💜🎀

                  Berdasarkan pengalaman peribadi dan kesaksian mereka yang hampir mati, kita boleh membuat kesimpulan bahawa jiwa kita hidup selepas kematian berpunca daripada apa yang kita lakukan selagi kita hidup di dunia.
🌈✌️⭐️🌻🍺🍵

                 Maka bermakna apa yang kita fikir
kan, kita katakan, kita lakukan selagi ada hidup semua bertanggungjawab suatu hari nanti!.  Semua yang saya tulis adalah matlamatnya bukan untuk menyombongkan diri atau membanggakan saya, bukan untuk menunjuk
kan bahawa saya seorang wali.
🍺🎋🫒🍄💦🩳

                 Semua ini adalah kerana saya ingin berkongsi dengan anda semua mungkin dapat membantu anda semua untuk dapat mengam
bil bahagian serta membuat jalan anda sendiri ke syurga berdasarkan pengalaman peribadi saya sendiri,🎀🩳🍅🍄💚🍵

                 yang telah mengalami "perjalanan" antara mimpi dan mimpi, dan kesaksian mere
ka tidak pernah menggantung animasi tentang kehidupan selepas kematian yang tercermin dengan jelas dalam alam kehidupan di sana.
💦🥞🫒🐳🍆🫑

                 Mereka yang sepanjang hayatnya dipe
nuhi dengan cadar hitam dan sebagainya tidak mempunyai masa untuk bertaubat di kemudian hari, tabiat buruk akan berterusan dan ia ada
lah satu kesenangan untuk penyeksaannya.
🐳⭐️✈️🏕💜🏜

                 Jika sehingga kini ada sebilangan orang yang menganggap bahawa selepas kema
tian kemudian hilang, selesai, pemikiran itu salah!!  Sesungguhnya, kehidupan sebenar ialah kehidupan selepas kematian, jiwa kita hidup di alam liar kerana ada kehidupan di keabadian!  dan semua ini memerlukan perjuangan kita sendiri.🌻🌟🎋💚🏜🏕

                 Adalah kesilapan jika seseorang berka
ta cukup dengan percaya kepada Tuhan tanpa sebarang usaha daripada diri maka ia akan ke syurga.  Iman tanpa perbuatan tidak berguna?  perbuatan adalah tujuan perbuatan baik tentu
lah sesuai yang diajarkan dalam kitab suci.
🍮🍞🍄♥️✈️🦋

                 Mungkin pengalaman "perjalanan" saya boleh berguna untuk anda semua, apabila suatu malam antara bermimpi dan tidak bermimpi tiba-tiba saya telah berada di dalam sebuah kapal yang sangat besar dan masih berada di tepi dok bersiap-siap untuk berlepas.
⛵️♥️✨️🍺🫑💚

                 Saya berjalan-jalan di dek kapal, kelihatan jelas di dek penuh dengan orang dari negara berbeza, terdapat sekumpulan orang yang berasal dari Eropah ia dilihat dari warna kulit dan rambut berambut perang mereka.
🍌🍆🍅✌️🫒💜

                 Begitu juga dilihat sekumpulan orang yang datang dari Asia dan Amerika Latin, malah sekumpulan orang dari timur tengah, kelihatan dari pakaian mereka yang berupa jubah putih dan tudung kain putih!, mereka kelihatan sangat riang ketawa dengan  satu sama lain.🏸💫✌️✈️🥞🍌

                 Tiba-tiba siren meraung dengan sangat kuat.  Semua orang mencari dengan tergesa-gesa mencari pintu ke ruang-ruang di kapal.  Nampaknya mereka sudah tahu pintu mana mereka akan masuk.  Melihat semua orang yang sibuk menemui setiap pintu, saya kemudian cuba mengikuti mereka.
🍨🍞🌟🩳🫑🍺

                 Mula-mula saya cuba mengikuti seku
mpulan orang dari Eropah, tetapi dengan cepat menutup pintu serta-merta dan saya tidak da
pat memasukinya.  Begitu juga, saya cuba mengikuti sekumpulan orang yang berasal dari asia, saya tidak boleh pergi terlalu cepat kerana pintu tertutup.🧀✨️🥞🍄🍺💚

                 Situasi itu adalah saat yang sangat tegang dan saya berasa amat takut pada masa itu kerana orang yang pernah saya lihat sebe
lum ini sangat ramai telah memasuki pintu rumah mereka, manakala bunyi siren raungan masih sangat keras.🌻🍨🌟🍵🏕🥞

                 Langit perlahan-lahan mula kehitam
an seperti ribut besar akan berlaku dan saya tinggal bersendirian di dek kapal.  Saya kemudi
an berlari ke seluruh penjuru dek kapal,melihat sekumpulan orang dari timur tengah sedang memasuki sebuah pintu,🧀🥞✨️🍄🫒✌️

                 cepat-cepat saya terus meletakkan diri saya di barisan belakang, tetapi tiba-tiba menu
tup pintu serta-merta.  Mungkin anda boleh bayangkan jika anda tinggal pada masa itu di dek kapal itu sendiri.🍵🍮💗🏸🧀🌻

                 Saya kemudiannya terjatuh ke dalam jeti semasa berlari dari haluan menuju ke bur
itan landasan kapal yang mengetahui bahawa pintu masih terbuka. Nafas saya sangat sesak kerana saya tinggal bersendirian yang tinggal di luar kapal.💜⭐️🍅♥️🍨💫

                 Nampaknya sebahagian besar gang
plank sudah timbul.  Semasa berlari dengan kuat saya cuba lihat mungkin ada pintu yang saya masuki, dan ternyata ada pintu berdeka
tan haluan kapal masih boleh dimasuki walau
pun lebar kira-kira dua kaki semasa bergerak ditutup perlahan-lahan!
🍄🍆🦋💗💝💫

                 Tidak lama kemudian saya dengan cepat mendapatkan gengplank yang tinggal hanya seorang yang belum meningkatkan .  Sebaik sahaja kapal menghampiri pintu, saya cepat-cepat melompat ke dalam bot, badan saya untuk berguling di atas lantai bot.
💦🏕🩳💝✈️🫒🍅

                 Tiba-tiba suara dari sebalik pintu ka
pal: "Alhamdulillah kamu tidak terlambat".Saya kemudian bangun dengan nafas yang masih tercungap-cungap dan berpeluh seperti seorang lelaki yang berlari keluar berkilo kaki!
🍮🍵✌️🌈🫑🥞

                 Sehingga kini sahaja seorang yang saya beritahu tentang "perjalanan" ini ialah ibu saya dan ibu saya telah meninggal dunia. Kisah sebenar apa yang saya alami sengaja saya beritahu anda untuk mengingatkan anda semua bahawa selepas mati kita pasti pergi ke suatu tempat.💗✨️⭐️🌟🏸💫

                 Gambar kapal adalah untuk menginga
tkan kita bahawa jiwa kita akan pergi ke desti
nasi selepas kematian!  Dan pastinya memerlu
kan perjuangan dan usaha kita sendiri.
🫒🌟🏸🥞🦋💝

                 Begitu juga, kisah lain yang saya alami, lewat satu malam dalam tidur saya tiba-tiba terdedah dengan jelas di hadapan saya tentang saudara saya yang sedang duduk. di atas bot yang sangat kecil tanpa sebarang bot berlatar belakang langit gelap mula bergemu
ruh dengan guruh sangat menakutkan, saudara-mara saya yang saya beri huruf awalan "A" dilihat sedang duduk dengan muka sayu dengan pandangan kosong.🫑🌈💜💝🏖💚

                 Pada masa itu saya telah bertanya kepadanya: "Mengapa anda menaiki bot tetapi tiada pendayung? Lagipun, bot yang anda guna
kan adalah sangat kecil saiznya?"Memandang
kan saudara-mara saya tidak mendengar soalan saya, matanya memandang kosong ke hadapan.  !  Beberapa hari kemudian saya mendapat berita bahawa saudara mara saya telah meninggal dunia kerana menikam orang!,
🍆💜🎀💝🩳🍞

                 Perlu tahu kehidupan saudara-mara saya tidak pernah datang ke gereja, kehidupan harian adalah perjudian dan mabuk-mabuk
kan!  Kematian termasuk  kematian mengejut dan tiada masa untuk memperbaiki diri mereka sendiri!🍞💫✈️🦋🍵⭐️

                 Saya sudah cukup tua untuk mengana
lisis gambaran saudara-mara saya yang ketika itu sedang duduk di atas bot yang sangat kecil dan tanpa pendayung!, Anda boleh bayangkan jika satu bot dan tiada pendayung?  sudah tentu bot tidak akan menjelaskan arah dan tujuan!⛵️🏸🍺🎋🍅🩳

                 Kebanyakan orang tidak menyedari bahawa selagi tabiat masih hidup, itulah yang akan menentukan sama ada kita akan ke neraka atau syurga. "...... Apa yang kita ikat di dunia, itu akan mengikat kita di alam di sana .....”.⭐️🍵🐳🌈🩳🏕

                 Pada kesempatan ini saya ingin men
jemput anda untuk merenungkan perjalanan pulang yang kita semua hidup.  Manusia adalah makhluk dari semua ciptaan Tuhan yang paling sempurna.  🍅💚🥞🏖✨️

                 Dalam mengatakan sebagai makhluk yang paling sempurna, kerana manusia diberi
kan keupayaan untuk berfikir, keupayaan meng
gunakan penaakulan, kebolehan menganalisis, keupayaan imaginasi,  naluri yang tiada batas.🏕🍕🫑✈️🌟✌️

                 Semua keupayaan ini pastinya bukan tujuan dan maksud Pencipta, yang mana kita dikehendaki menggunakan kesemuanya mengi
kut kehendak-Nya. Menggunakan akal untuk perkara yang positif, menggunakan mulut untuk mengeluarkan kata-kata yang baik, perbuatan yang diredhai Allah.
🎀🧀🥞💝💜💗

                 cuba untuk sentiasa berhati bersih dan sentiasa beramal untuk orang lain tanpa mengira bangsa, agama, serta bangsa seseo
rang.  Semua ini adalah tiket untuk kita ke syurga!!!🥞🍨🎋🍌⭐️✌️

                 Seseorang akan pergi ke syurga atau neraka yang semuanya memerlukan usaha tan
pa henti dari diri kita sendiri.  Orang lain, keluarga, rakan-rakan, semua mereka hanya bantuan terhad untuk berdoa, tetapi dasar utama kita.  Sedar kita semua?  jika sehingga kini kita masih hidup?🦋🍌💫🏜💗✈️

                 Mengapa kita masih memberi panjang umur?  sudah pasti tiada kehendak Allah baha
wa kita diberi peluang untuk memurnikan diri kita.🌟💝🍺✌️✈️🍆

                 Pada kesempatan ini, saya ingin men
jemput anda semua untuk mula menuju ke syur
ga. Mulai sekarang, biasakan diri untuk memikirkan perkara yang baik, jaga setiap perkataan agar sentiasa membuang perkataan yang baik,💜🫑🍮💚🍄🎀

                 lakukan perkara baik yang diredhai Tuhan seperti yang tertulis dalam Alkitab, ingat Sepuluh Perintah Tuhan, sayangi diri sendiri, jagalah kerana  kami benar-benar bukan milik kami, adakah anda menyakiti dan mencemar
kan diri anda dengan perkara yang tidak baik, contohnya minum, dadah, dan sebagainya.
🍵🍮💗🏜💫

                Sentiasa layan jiran anda seperti anda mengasihi diri sendiri, tanpa mengira status sosial, etnik, kepercayaan atau bangsa.  Saya ingin berkongsi dengan anda semua cara yang telah saya lakukan dalam percubaan saya untuk menuju ke syurga seperti berikut:
🍅🦋🧀🎀✨️💚

                 1. Yakinkan diri anda dengan niat baik bahawa hanya satu dalam penyembahan dan satu-satunya untuk meminta pertolongan dan perlindungan daripada Tuhan Tuhan. Dan ini sudah tentu anda mesti mempunyai agama / kepercayaan!💝🏸🍄🎋🫑💦

                 2.Sekiranya anda seorang pengamal Katolik dan mencerminkan kisah keghairahan Yesus dan doa-doa lintas jalan dalam kehidupan seharian.  Jalankan semua perintah gereja dan buat pengakuan sekurang-kurangnya sekali setahun.🏖🍕🍆✈️🌻

                3.Sekiranya anda seorang penganut Katolik yang setia, catat doa ke dalam telefon bimbit anda seperti yang telah saya lakukan, termasuk tasbih supaya pada bila-bila masa dan di mana sahaja anda berada walaupun semasa berada di dalam bas, kereta api, kapal terbang walaupun anda boleh berdoa dengan mendengar dia berdoa senyap.🍺✌️🎋💜💗

                Rutin sentiasa mendoakan rosari seti
ap hari, doa atau doa malaikat yang sesuai ratu surga waktu yang ditetapkan.
💚✨️🎀🧀🦋🍅

                4. Kenal anda mendengar atau menya
nyikan lagu pujian di dalam hati, di dalam rumah dan ketika di luar rumah.  Untuk mence
gahnya dalam syaitan yang mengganggu atau orang yang berniat jahat kepadamu, berdoa kepada Bapa di syurga, kepada Yesus dan Maria dan doa kepada Saint Michael seperti ini:
🐳💗🍌🥞🍨🍅

                "O Saint Michael, komandan kerajaan syurga, Tuhan  memberkati mu kuasa untuk me
ngusir setan dan roh jahat, menjaga dan melin
dungi ku, mengusir roh jahat atau niat jahat yang ingin mengganggu dan ditujukan kepada
ku dan keluargaku ...  ... amin"
🍅🌈🏜🥞🌟🍵

                5. Masing-masing akan keluar dari ru
mah untuk diri saya sejenak, cuba berdoa kepa
da Tuhan, Yesus dan Perawan Maria, kepada St./Santa pelindung dan malaikat penjaga untuk menjaga kamu.🍅💝🥞🌟🍞

                6. Jika hati ketika kamu kecewa, kebing
ungan fikiran, sedih dan cemas, pejamkan mata dan kemudian atur pernafasan perlahan-lahan sambil membayangkan Yesus dan Perawan Maria berdiri di depan anda, berkata pada diri
nya sendiri: “Wahai Yesus, wahai Maria kamu  saya", sebaik sahaja ia akan ada kedamaian dalam jiwa anda.🥞🦋🏸🌟🍵

                7.Jika anda menghadapi kesukaran yang belum mempunyai jalan keluar, pejamkan matamu sejenak bayangkan Yesus dan Perawan Maria berdiri di depan anda, dan berkata: “Ya Yesus, Ya Maria, tolonglah aku ....  ... ".
🩳💦🫑🎋🍨🍄

                 8. Setiap kali keluar rumah, selalunya bertemu dengan orang yang kehidupannya mereka “kurang bernasib baik”, orang miskin, dengan seikhlas hati cuba membantu mereka, tidak kurang dengan memberikan sedikit wang, tanpa bertanya status sosial, bangsa atau agama mereka.  Ambil tegak.🎀🍞💦🍌💗

                 9. Biasakan sentiasa mengucapkan terima kasih kepada Tuhan, jika suatu hari anda mendapat kekayaan atau kejayaan. Bekerja dan mencari rezeki adalah satu kemestian bagi setiap orang, bekerja dengan ikhlas, jujur ​​dan diimbangi dengan berdoa kepada Tuhan, "Ora et Labora".✌️⛵️🎋🥞🏕

                 10. Adakah anda mencari rezeki den
gan cara yang bertentangan dengan ajaran aga
ma anda, menipu, memeras ugut, mencuri, rasu
ah malah menggunakan bantuan jin/sihir/sya
itan untuk mencari kekayaan.  Jika anda mela
kukan ini maka anda telah menandatangani kontrak dengan syaitan dan perlu ingat bahawa membuat perjanjian dengan Syaitan tidak ada yang percuma!
⭐️🐳🫒🍮🫑🌟

                 Syaitan masih mengharapkan pahala daripadamu, semoga jiwamu sebagai mangsa atau mungkin keluarga dan anak-anakmu!  Seseorang yang telah membuat perjanjian deng
an syaitan untuk jiwanya sebenarnya telah jatuh dan gelisah secara berterusan sepanjang hayat!🍌💦🍞🎀🦋✨️

                 Kerana saya telah membayangkan bagaimana dia akan menyatakan jiwanya sele
pas kematian!  Selain telah berpecah jiwa kepa
da syaitan, risiko yang akan dihadapi di akhirat yang sangat berat, bukan sahaja dirinya tetapi untuk keluarga, isteri, anak-anak, kerana mereka juga menikmati.💜🏜🐳💗🍞🫒

                 11.  Jika anda menghadiri kebaktian  gereja / Misa di gereja, berdoalah untuk yang hidup dan yang mati, sama ada keluarga, kawan atau  jiwa-jiwa yang tidak mendapat tempat yang layak agar dosa-dosanya diampuni dan beroleh kedamaian selama-lamanya.
🧀🫑✨️🦋✈️🍵

                  12. Jangan berfikiran jahat kepada ora
ng lain, membalas dendam, cemburu, mungkin menggunakan ilmu hitam atau mantera atau sihir untuk mencederakan orang lain, ini bermakna anda telah menggandakan Tuhan, jawapan anda adalah sangat ditandatangani dengan liputan yang seterusnya.  syaitan untuk anda hidup di dunia.
🍮🫒🎀🌈🩳🌻

                 Jika anda bukan Katolik, doa sepanja
ng sembahyang boleh dilaraskan mengikut aga
ma dan kepercayaan anda. Selagi kita masih bernafas, selagi itulah peluang yang diberikan oleh Tuhan untuk membersihkan diri sebelum terlambat.  Sentiasa ingat bahawa kematian akan datang seperti pencuri di malam hari!!, kita tidak tahu bila kita akan berseru kepa
da Tuhan.
🏸🌈🧀🌟💝✈️

                 Ketenangan dasar kehidupan kelak adalah usaha diri kita, doa dari keluarga, saha
bat atau orang lain hanya pertolongan terhad dan pasti terkabulnya doa mereka kepada kita berdasarkan hukuman Allah kerana hanya Dia yang Maha Mengetahui, segala segalanya.
⛵️✌️🍞🐳💗💫

                 "Siapa yang akan menuai ......", tabiat yang baik atau tabiat buruk dan mulia dan tidak bertaubat akan dibawa ketika kita dipanggil oleh Tuhan.  Taburkan benih-benih kebajikan selagi anda masih hidup dan anda sendiri yang akan menuai masa depan kerana perbuatan yang baik dan mulia sebenarnya adalah bukti bahawa Tuhan hidup di dalam dan jiwa.🏕🥞🩳🌻🎋💝

                  Penulisan di blog ini bukan untuk menakutkan anda, ini kerana saya terpaksa memberitahu anda semua untuk sentiasa sedar bahawa jiwa kita ada.  Semoga ini boleh menjadi input yang bermakna kepada anda semua.  Terima kasih.✌️⭐️💦🏕🏜




🎋🫑🌈🏸💚🏖💝🌟🐳🍅⛵️🥞💗🩳🎋✨️💜🌻🍨


No comments:

Post a Comment

4096